The Sound Healing - The Burner Triple

The Sound Healing - The Burner Triple

Dalam artikel ini terakhir pada enam bunyi penyembuhan, kita akan meliputi terakhir bunyi-bunyi, bunyi pembakar tiga kali ganda. Pembakar tiga bukan satu organ dalam erti kata biasa dengan perkataan kerana ia bukan satu organ yang duniawi; sebaliknya, ia adalah satu kawalan tenaga "organ" atau sistem terdiri daripada tiga laluan tenaga berasingan yang mempunyai peranan kawal selia dan menyeimbangkan sistem tenaga badan.

Pembakar triple dibahagikan kepada tiga kawasan badan. Pembakar atas yang mengawal otak, jantung dan paru-paru adalah dianggap panas. Pembakar pertengahan terdiri daripada hati, buah pinggang, perut, pankreas dan limpa dan dianggap panas. Pembakar rendah yang mengandungi usus besar dan kecil, pundi kencing dan organ-organ seksual adalah sejuk di alam semula jadi.

Pembakar tiga adalah sangat penting untuk mengimbangi suhu daripada tiga pusat badan dengan membawa tenaga panas turun ke pusat yang lebih rendah dan tenaga sejuk sehingga pusat atas melalui saluran penghadaman. Ini membantu untuk mendorong tidur santai yang mendalam dan ramai orang telah dilaporkan mempunyai masalah tidur mereka dikurangkan dengan mengamalkan bunyi ini sebelum tidur. Ia juga boleh menjadi pelega tekanan yang amat berkesan. Tidak ada musim, warna atau emosi yang berkaitan dengan Burner Triple

Bilangan senaman satu daripada terkenal "Lapan keping Brocade" pernafasan yang diajar pada pencipta Kesihatan Cina dan Kesihatan video juga mengimbangkan pusat tenaga pembakar tiga kali ganda. Ia juga boleh digunakan untuk membantu mengawal selia dan mengawal denyutan jantung. Orang Cina juga mendapati bahawa bila-bila masa kita menaikkan tangan di atas kepalanya sambil bernafas keluar kita menyebabkan chi untuk turun. Ini menurun chi menyejukkan api (jantung adalah organ api) dan boleh membantu melambatkan denyutan jantung. Ia juga boleh membantu untuk mengurangkan beberapa penyakit biasa seperti sakit kepala, loya dan pening. Pelari sering dilihat meletakkan tangan mereka di atas kepala mereka selepas memecut kerana mereka juga mendapati bahawa ia boleh menjadi satu kaedah yang berkesan untuk memperlahankan jantung selepas berlari atau sukan berat lain.

Secara ansuran sebelumnya dalam siri ini kita meliputi lima pertama ini bunyi memulihkan penyakit paru-paru, buah pinggang, hati, jantung dan limpa.

Triple Burner Sound

Bunyi untuk pembakar tiga adalah satu yang sangat mudah. Ia adalah sama seperti perkataan "Dia" tetapi "e" bunyi dilanjutkan untuk tempoh nafas. Bunyi pembakar tiga adalah seperti berikut "Heeeeeee". Seperti dengan yang bunyi lain bunyi ini hendaklah dibuat dengan perlahan-lahan atau "sub dinyanyikan" yang bermaksud anda hanya perlu nafas keluar dan membuka mulut anda seolah-olah membuat bunyi, tetapi tanpa benar-benar vocalizing bunyi atau bergetar chords vokal. Seperti yang dinyatakan bunyi ini boleh membantu untuk mengawal degupan jantung dan sering digunakan oleh artis-artis mempertahankan diri Cina untuk membantu memperlahankan degupan jantung sama ada semasa atau selepas bergaduh atau mana-mana senaman berat lain.

Untuk membantu dengan insomnia, berbaring rata di belakang anda dan apabila anda mula membuat Heeeee bunyi menggambarkan dan berasa roller besar menekan keluar nafas anda, bermula di bahagian atas dada anda dan berakhir di bahagian bawah abdomen. Bayangkan dada dan abdomen sebagai rata kerana sehelai kertas dan merasakan cahaya, terang dan kosong. Mengamalkan senaman ini 3-6 kali atau lebih jika anda masih terjaga. Ini juga merupakan cara biasa untuk mengamalkan bunyi ini, tetapi seperti semua bunyi yang mereka boleh dilakukan di mana sahaja, bila-bila masa, kecuali selepas makan. Dalam kes itu, hanya bunyi limpa (whoooo) perlu dilakukan selepas makan.

Amalan Harian

Cuba untuk mengamalkan Enam Penyembuhan Bunyi setiap hari. Mereka sangat berkesan semasa tidur kerana penyingkiran api chi berlebihan membantu untuk menenangkan dan berehat badan dan juga memperlahankan denyutan jantung dan menyediakan badan dan minda untuk berehat malam yang baik. Sebaik sahaja anda telah belajar prosedur mengamalkan semua enam bunyi hanya akan mengambil masa 10-15 minit.

Anda juga boleh mengamalkan semua enam bunyi selepas senaman kuat dan bukan hanya bunyi pembakar tiga kali ganda. Amalan bunyi-bunyi itu selepas apa-apa senaman yang mencipta banyak haba dalam pembakar atas (jantung dan otak).

Pastikan untuk melakukan bunyi dalam urutan yang betul bunyi paru-paru (ssssss), Buah Pinggang (Wuuuuu), hati (Shhhhh), bunyi jantung (Hawww), Limpa (Whooooo) dan Burner Triple (Heeeee). Jika anda merasakan bahawa organ tertentu atau gejala-gejala yang berkaitan dengannya mengganggu anda, kemudian menambah bahawa bunyi individu tanpa melalui keseluruhan urutan.

Jika anda sangat letih atau tertekan dengan masa, maka ia dibenarkan untuk mengamalkan paru-paru dan buah pinggang bunyi sahaja.

Keberkesanan bunyi ini tidak seratus peratus bergantung kepada sebutan yang tepat. Sebenarnya ada banyak versi Enam Penyembuhan Bunyi yang telah diwujudkan di sepanjang zaman. Setiap satu daripada bahasa utama China (Kantonis dan Mandarin) dan juga kumpulan yang berbeza seperti Buddha dan Tao sebagai contoh, masing-masing telah dicipta variasi mereka sendiri pada penyembuhan ini bunyi tanpa menjejaskan keberkesanannya.

Ini tidak mustahil kerana seperti dalam muzik terdapat banyak frekuensi yang menyelaraskan untuk mewujudkan kord, yang sama adalah benar dengan bunyi-bunyi penyembuhan. Beberapa versi yang lebih berkesan daripada yang lain, tetapi mereka semua sangat berkesan. Versi Healing Enam bunyi dibentangkan dalam siri ini adalah yang paling berkesan mengikut pengalaman penulis.

Bagi mereka yang masih akan berasa pendengaran lebih selesa setiap bunyi dan ingin mendapatkan sekurang-kurangnya satu idea yang asas bagaimana mereka harus berbunyi, anda boleh klik link di bawah yang akan membawa anda ke halaman di laman web Chinesehealthandfitness pengarang. Pada halaman yang anda akan menemui pautan ke fail MP3 boleh dimuat turun di mana anda boleh mendengar demonstrasi Enam Penyembuhan Bunyi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar