Bagaimana Adakah Reiki Healing

Bagaimana Adakah Reiki Healing

Reiki, yang merupakan perkataan Jepun disebut sebagai 'Utama ray', ertinya tenaga kehidupan sejagat. Penyembuhan Reiki adalah pada dasarnya satu cara terapi di mana tenaga dipindahkan dari tenaga kehidupan sejagat melalui tangan pengamal kepada badan pesakit, dengan niat untuk menyembuhkan penyakit pesakit.

Amalan ini adalah berdasarkan kepada kepercayaan pengamal Reiki yang berkaitan segala bentuk penyakit kedua-dua mental dan fizikal yang berlaku akibat daripada tenaga halus dalam diri kita sendiri menjadi daripada perintah atau tidak seimbang. Ini tenaga halus yang terletak di pusat di sepanjang tulang belakang dan mereka dikenali lebih biasa sebagai chakra. Penyembuhan semula jadi Reiki bercadang untuk menubuhkan pusat-pusat tenaga sejajar sehingga mewujudkan semula untuk aliran tenaga bagi meringankan badan dan minda dari tekanan penyakit.

Di muka tradisional menghadapi penyembuhan semula jadi Reiki, pesakit diminta untuk berbaring dan pengamal meletakkan tangan keduanya atas bahagian-bahagian tertentu badan pesakit. Tangan boleh atau tidak boleh menyentuh tubuh pesakit. Tujuannya adalah untuk meletakkan pesakit sebagai mudah kerana sesetengah pesakit mungkin berasa selesa disentuh. Perkara yang penting untuk disebutkan di sini adalah bahawa Reiki bekerja terlepas dari sentuhan. Pesakit yang telah menjalani rawatan tersebut telah dilaporkan rasa kehangatan atau kesemutan sensasi di kawasan yang dirawat walaupun dalam kes-kes apabila tangan pengamal jangan sentuh badan.

Tangan Reiki pengamal biasanya diletakkan selama kira-kira tiga hingga lima minit lebih setiap posisi sebelum beralih ke kedudukan seterusnya. Terdapat cara yang tepat untuk melakukan ini itulah sebabnya seni penyembuhan ini perlu dipelajari. Sesetengah pengamal perubatan meletakkan tangan mereka ke atas kedudukan tetap tertentu manakala yang lain boleh menggunakan gerak hati mereka untuk memikirkan yang mana bahagian-bahagian badan pesakit mungkin memerlukan tenaga dan rawatan. Dalam kes-kes yang biasa, satu sesi berlangsung selama empat puluh lima puluh sembilan minit. Dalam kes-kes penyakit kronik atau yang lebih serius, tiga lagi sesi adalah disyorkan dan ini harus dilakukan biasanya pada jangka masa antara satu hingga tujuh hari.

Ia telah dilaporkan bahawa selepas sesi, pesakit biasanya berasa sangat santai, dari segi fizikal dan mental. Ini mungkin tanda pertama saluran tenaga membuka untuk membolehkan aliran yang lebih mudah.

Reiki penyembuh akan mencadangkan jumlah sesi mengikut apa yang dia 'deria' tetapi ia akhirnya terpulang kepada pesakit, bagaimana dia rasa dan perkembangan beliau untuk membuat keputusan mengenai jumlah rawatan dia mahu terima.

Ia juga penting untuk menyebut bahawa Sesuatu Reiki rawatan penyembuhan semula jadi berkesan, pesakit dan bomoh itu perlu bekerjasama dengan matlamat yang sama dalam fikiran. Ini dapat dicapai melalui komunikasi terbuka dan kesediaan pesakit untuk membiarkan Reiki atau tenaga kehidupan sejagat 'dalam'. Ini tiada kaitan dengan kepercayaan dan / atau iman. Reiki bekerja tanpa mengira; Walau bagaimanapun, apabila pesakit bersedia untuk menerima Reiki, keputusan yang lebih dramatik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar