Pemulihan Home Untuk Heartburn - Gunakan Diet Anda dan Tabiat Makan Sebagai Remedy Home For Heartburn

Pemulihan Home Untuk Heartburn - Gunakan Diet Anda dan Tabiat Makan Sebagai Remedy Home For Heartburn

Sebagai orang yang mendapatkan lapar makanan menjadi lebih besar, hasilnya, pedih ulu hati menjadi satu masalah yang besar bagi ramai orang dan keadaan, yang melibatkan orang-orang dari seluruh dunia.

Ramai orang tidak pasti apa yang perlu dilakukan apabila keadaan ini memberi kesan kepada mereka dan biasanya pilihan pertama melibatkan pengambilan tablet anti-asid kerana ketiadaan penyelesaian lain yang lebih baik.

Beberapa rawatan rumah untuk pedih ulu hati boleh termasuk yang berikut:

- Berhati-hati dengan saiz hidangan anda dan mengurangkan mana sesuai. Menghapuskan makanan berlebihan yang anda tidak perlukan boleh melegakan bermulanya dan gejala pedih ulu hati.

- Pastikan makanan anda mengandungi makanan yang muncul di seluruh piramid makanan sihat. Membuat keputusan mengenai menu baru sedikit dan menggunakan buku masakan untuk memberi inspirasi kepada pilihan yang lebih sihat dan berkhasiat. Anda akan mendapati ia boleh menjadi agak mudah untuk menyediakan dan mengambil makanan yang bukan sahaja mempunyai rasa yang hebat, tetapi juga sihat untuk anda.

- Dapatkan semua orang dalam keluarga anda di atas kapal atau makan makanan anda dengan orang yang juga cuba untuk meningkatkan kesihatan mereka.

Membuat perubahan yang kecil tetapi ketara adalah amat penting dan anda akan mendapati ia lebih mudah untuk memohon remedi rumah untuk pedih ulu hati yang bekerja dengan berkesan. Ia adalah kemudahan makanan segera dan jenis pra dibungkus yang telah membawa kepada peningkatan dalam keadaan ini di tempat pertama. Terdapat beratus-ratus produk ditambah ke pasar raya setiap tahun dan ia boleh difahami mengapa ramai memilih pilihan ini cepat dan mudah. Asid tambahan ditambah kepada makanan ini untuk meningkatkan rasa jadi jika anda mengalami pedih hulu hati kerap maka ia mungkin masa untuk beralih dari 'mudah' kepada 'sihat' untuk faedah anda sendiri dan keluarga anda.

Jika anda boleh membuat beberapa perubahan kecil dan menambah beberapa pilihan makanan alternatif sihat untuk pinggan anda, maka anda mungkin mendapati beberapa rawatan rumah yang terbaik untuk pedih ulu hati. Makanan yang tinggi kandungan mineral boleh menjadi amat berkesan dalam meneutralkan asid perut.

Ketika saya masih muda, saya fikir ibu saya telah membuat saya makan sayur-sayuran saya sebelum daging saya kerana dia bersikap kejam, namun sekarang saya tahu bahawa ini bukan kes itu. Ia adalah penting untuk kembali semula kepada produk semula jadi dan makanan yang kita ingat sebagai anak-anak dan berbuat demikian akan memastikan anda tidak akan perlu mencari apa-apa remedi rumah lebih untuk pedih ulu hati, kerana pedih ulu hati akan menjadi satu perkara yang telah lalu.

Jika anda mempunyai slip dan dimakan sesuatu yang anda tidak perlu mempunyai, maka ia akan menjadi berguna dalam hal ini untuk menggunakan beberapa remedi komersial seperti tablet anti-asid. Satu idea yang lebih baik untuk mencuba pertama bagaimanapun, adalah beberapa rawatan rumah lain untuk pedih ulu hati. Mempunyai segelas air terus selepas anda makan boleh mencairkan kepekatan asid di dalam perut. Mengunyah beberapa gula-gula getah juga boleh bekerja, kerana air liur boleh melakukan silap mata yang sama seperti air.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar