Kaki berbau dan Apa yang perlu Adakah Mengenai Diri Mereka

Kaki berbau dan Apa yang perlu Adakah Mengenai Diri Mereka

Jika anda atau salah seorang daripada keluarga anda mengalami kaki berbau dan kasut - dan almari berbau dan bilik juga, terdapat banyak yang boleh anda lakukan tanpa perlu penyelesaian kimia yang kuat atau mahal bau memakan sol. Berikut adalah beberapa tips yang anda mungkin ingin mencuba.

Beri kasut anda berehat

Ia adalah dinasihatkan supaya tidak memakai kasut anda dua hari dalam row-- jika mungkin. Mereka memerlukan sedikit masa untuk pulih dan kering, terutama dalam cuaca panas. Jika anda boleh, ia juga adalah idea yang baik untuk memakai sarung kaki - yang diperbuat daripada kapas dan bukan sintetik. Tetapi sudah tentu banyak kasut tidak berfungsi dengan sarung kaki, sarung kaki jurulatih pendek atau orang-orang yang lebih kecil direka untuk dipakai dengan pam. Jadi di sini adalah beberapa penyelesaian.

Menyegarkan kasut anda dengan cara yang mudah

Anda boleh menyegarkan kasut anda semalaman dengan menaburkan sedikit bikarbonat soda di dalamnya. Bikarbonat soda adalah neutraliser bau yang besar - tetapi ingat untuk mengosongkan semua baking soda sebelum anda meletakkan kasut pada lagi atau ia boleh menjadi tidak selesa. Anda juga boleh cuba meninggalkan sudu sampah kucing dalam setiap kasut atau meletakkan kasut anda dalam beg plastik dalam peti sejuk semalaman. Sekarang penyelesaian terakhir ini kedengaran terutamanya pelik tetapi nampaknya ia membunuh banyak bakteria penyebab bau. Anda juga boleh cuba tucking dalam satu helaian yang digunakan untuk menyegarkan pakaian dalam mesin pengering. Ini tidak akan meneutralkan bau tetapi sekurang-kurangnya ia akan menutup sedikit.

Sesetengah orang juga telah mencadangkan mengelap bahagian dalam kasut dengan cuka kemas, menggosok alkohol atau semangat pembedahan (yang anda boleh membeli dengan harga yang murah di ahli kimia). Atau anda boleh cuba meletakkan sama ada ini dalam botol semburan dan menyembur bahagian dalam kasut ringan dan meninggalkan mereka untuk kering.

Gosok mereka jari kaki

Kini ia juga pergi tanpa mengatakan bahawa anda perlu untuk memastikan semua orang membasuh kaki mereka dengan kerap - dan bahawa mereka kering mereka dengan baik juga. Jika seseorang mempunyai masalah tertentu, cuba sabun antibakteria atau satu yang yang digubal untuk merawat jerawat. Sesetengah orang juga bersumpah dengan memberi kaki mereka hari rendam dalam penyelesaian yang kukuh sama ada hijau atau teh hitam (sejuk dan tanpa susu ditambah atau gula jelas) atau air panas dengan sedikit bikarbonat soda dan cuka ditambah.

Sebelum anda memakai kasut anda, anda juga boleh semburan kaki ringan dengan antiperspirant biasa anda (jangan lupa untuk memberikan banyak masa untuk mengeringkan) dan memberi mereka debu cahaya bedak talkum.

Saya berharap idea-idea ini membantu untuk mengharamkan orang-orang jahat dari bau kasut dan almari anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar