Minyak Ikan - Kesan-kesan sampingan dan Bagaimana untuk Elakkan Mereka

Minyak Ikan - Kesan-kesan sampingan dan Bagaimana untuk Elakkan Mereka

Mari kita menghadapinya. Setiap kali ada gembar-gembur di pasaran atau dalam dunia perniagaan, beberapa pull-out, keburukan dan maklumbalas negatif juga sedang meletakkan. Setakat ini, ramai pengguna masih mengambil berat tentang berapa banyak faedah akan diperolehi mereka dan kesan-kesan sampingan pengambilan makanan tambahan minyak ikan. Berikut adalah tangkapan: anda sebenarnya boleh mengelakkan kesan sampingan negatif daripada makanan tambahan minyak ikan dengan hanya mengikuti dos yang betul dan memilih makanan tambahan yang betul.

Izinkan saya berkongsi dengan anda beberapa kesan sampingan kecil pengguna yang mengadu tentang:

1. selepas rasa dan bersendawa
Makanan tambahan minyak ikan adalah disebabkan oleh minyak yang telah menjadi tengik melalui pengoksidaan. Anda boleh mengelakkan ini dengan mengambil minyak ikan yang segar.

2. tinggi dos-Omega-3
Oleh kerana salah satu manfaat Omega-3 boleh lakukan adalah untuk mengambil darah beku dan menipis darah, dos yang tinggi asid lemak ini boleh menyebabkan pendarahan dan lebam.

Salah satu kesan sampingan minyak ikan adalah pencemaran toksik. Ikan yang dicemari toksin seperti merkuri dan logam berat yang lain kerana pencemaran di lautan. Oleh itu, makan banyak ikan bermakna memakan jumlah yang besar toksin ini, dan yang boleh membawa kepada keracunan toksik dan juga kematian.

Maklum balas dan sampingan negatif kesan utama mengenai makanan tambahan ini adalah mengenai isu yang berkaitan dengan kesucian dan kesegaran produk. Banyak pengeluar massa menghasilkan minyak mereka, sehingga sukar bagi mereka untuk mengawal kesegaran produk. Mendapatkan lurus ke titik, tidak semua makanan tambahan adalah tulen.

Nasihat saya yang terbaik untuk penyelesaian berkemungkinan adalah untuk memilih makanan tambahan yang telah diuji untuk pengoksidaan. Anda juga akan mendapati pada label makanan tambahan itu beberapa perakuan analisis. Ini memerlukan bahawa produk mereka telah merangkumkan kedua-dua komponen pengoksidaan: nilai anisidine dan nilai peroksida. Jangan terima produk yang tidak memberi anda senarai atau tidak mempunyai apa-apa nilai yang diberikan.

Majoriti orang-orang yang mementingkan kesihatan akan mengambil "Omega-3" makanan tambahan tanpa apa-apa aduan yang mempunyai bukan suatu kesukaran atau masalah. Untuk mengelakkan kesan-kesan sampingan makanan tambahan minyak ikan, seseorang itu untuk mengikut peraturan pengambilan dos yang betul dan memilih makanan tambahan yang betul dan terbaik untuk diri mereka sendiri.

Ingat bahawa sebelum mengambil makanan tambahan anda perlu mempunyai sedikit pengetahuan mengenai minyak ikan dan "Omega-3"! Juga, periksa dengan doktor anda terlebih dahulu sebelum anda mengambil minyak ikan atau apa-apa makanan tambahan dan ubat-ubatan. Jangan biarkan mereka kesan sampingan yang sedikit minyak ikan mengecewakan anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar