Menghilangkan Cystitis dan Yis Jangkitan Sekali dan Untuk Semua

Menghilangkan Cystitis dan Yis Jangkitan Sekali dan Untuk Semua

Jika anda berhadapan dengan kes-kes berulang cystitis atau yis jangkitan, ia mungkin masa untuk membuat beberapa perubahan gaya hidup. Mengurangkan risiko terjejas oleh menyakitkan jangkitan saluran kencing dan jangkitan yis yang tidak selesa.

Terdapat beberapa perubahan diet yang anda boleh membuat yang boleh membantu untuk mengurangkan kekerapan jangkitan yis yang berkaitan. Anda akan mahu makan makanan yang kurang gula jika anda sedang makan banyak gula. Terlalu banyak gula boleh menyebabkan peningkatan pengeluaran yis dalam badan anda. Hal ini boleh menyebabkan lebih banyak masalah dengan jangkitan yis.

Anda tidak perlu makan banyak makanan kerana ia boleh meningkatkan tahap yis dalam badan anda. Ia juga memberi manfaat untuk tidak mempunyai kandungan yang tinggi pengambilan lemak dalam diet anda. Minum beberapa gelas air setiap hari untuk membantu menjaga cystitis menyebabkan toksin (bakteria baik) dibuang daripada badan. Ia tidak menyakitkan untuk juga minum satu hidangan jus kranberi setiap hari atau beberapa kali seminggu.

Membuat beberapa perubahan diet ringan boleh menyebabkan yis kurang dan jangkitan saluran kencing. Perubahan diet juga boleh membantu untuk meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan.

Bersenam adalah penting untuk kesihatan keseluruhan badan dan boleh membantu anda untuk melawan jangkitan. Anda akan mempunyai sistem imun yang lebih sihat jika anda makan dengan baik dan senaman. Hanya ingat bahawa ia adalah penting untuk mandi selepas anda telah dilaksanakan untuk membantu menjaga kawasan di mana yis berkumpul sekurang-kurangnya.

Walaupun kadang-kadang tergoda untuk memakai pakaian yang bergaya yang sedikit ketat, ia adalah terbaik untuk menggunakan pakaian longgar sesuai. Anda juga harus mengelak daripada sabun wangi dan lain-lain wangi produk kebersihan feminin. Mereka boleh membawa kepada kedua-dua cystitis dan jangkitan saluran kencing.

Ia juga boleh membantu anda untuk mencuba untuk mengurangkan tahap anda tekanan. Wanita sering kelihatan notis lebih banyak masalah dengan cystitis jika mereka telah berada di bawah banyak tekanan. Ini mungkin bahawa tubuh sistem imun adalah kurang mampu untuk melawan jangkitan apabila ia buntu dengan tekanan.

Langkah di atas adalah perkara-perkara yang boleh diambil membantu anda mengurangkan risiko untuk mendapat jangkitan yis atau cystitis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar