Apakah yang dimaksudkan dengan Penyedia Penjagaan Kesihatan Holistik?

Apakah yang dimaksudkan dengan Penyedia Penjagaan Kesihatan Holistik?

Perubatan Holistik merujuk kepada sistem penjagaan kesihatan yang memupuk hubungan kerjasama di kalangan mereka yang terlibat dan membawa ke arah pencapaian optimum aspek fizikal, mental, emosi, sosial dan rohani kesihatan.

Prospek kerjaya untuk holistik pembekal penjagaan kesihatan yang baik. Mereka membuat purata $ 45- $ 55.000 setahun. Penjagaan holistik adalah satu bidang yang semakin meningkat dalam pasaran hijau.

Beberapa istilah lain yang berkaitan dengan ubat Holistik adalah perubatan alternatif yang digunakan secara meluas oleh pengamal penjagaan kesihatan awam dan banyak, perubatan sampingan yang merujuk kepada teknik bukan invasif, bukan farmaseutikal oleh pengamal perubatan konvensional untuk melengkapkan rawatan perubatan konvensional seperti pembedahan, dan penyembuhan semula jadi yang merujuk kepada penggunaan teknik tidak invasif dan bukan farmaseutikal untuk membantu pesakit sembuh.

Perubatan Alternatif biasanya digunakan untuk teknik-teknik perubatan yang tidak dianggap bentuk tradisional penyembuhan dan perubatan. Ini juga termasuk amalan herba, akupunktur, dan terapi urut.

Sifat Profesional dan Peribadi

Individu yang berminat dalam kerjaya perubatan alternatif perlu belas kasihan dan bersedia untuk memberikan bantuan yang diperlukan kepada pesakit mereka. Sejak terapi urut biasanya bekerja di kelab-kelab kesihatan, hospital, tetapan korporat atau dalam bidang pendidikan, pengetahuan mengenai pendekatan asas holistik perubatan juga perlu dipertimbangkan dan dikaji. Penyedia penjagaan kesihatan holistik akan dapat melihat orang-galanya, dan menganalisis nilai-nilai fizikal, pemakanan, alam sekitar, emosi, sosial dan rohani dan gaya hidup mereka.

Syarat-syarat dan Sijil Latihan Pendidikan

Untuk diterima ke dalam program untuk kajian holistik atau penyembuhan alternatif, sekolah biasanya memerlukan sekurang-kurangnya ijazah dua tahun atau ijazah sarjana muda. Banyak sekolah lain menawarkan pentauliahan profesional dan pelesenan di kawasan yang berbeza seperti akupuntur, terapi urut, dan perubatan herba.

Kebanyakan pengamal perubatan holistik bagaimanapun bekerja sendiri. Gaji mereka berbeza-beza mengikut bidang yang mereka pilih. Pengamal perubatan holistik dalam sektor awam seperti hospital, klinik, dan universiti membuat lebih daripada orang-orang yang bekerja sendiri.

Penyedia penjagaan kesihatan holistik termasuk herba, akupuntur dan terapi urut. Orang yang berminat dalam bidang perubatan herba boleh memulakan pelajaran dengan mengambil kursus surat-menyurat di kolej komuniti tempatan mereka. Kumpulan profesional menyediakan pensijilan kepada ahli-ahli yang telah mencapai satu tahap latihan sebagai pakar herba. Seseorang yang berminat dalam akupunktur mungkin mendapati banyak sekolah yang diiktiraf di Amerika Syarikat. Secara purata, program akupunktur berlangsung selama 2-4 tahun. Terdapat juga sarjana untuk pelajar dan program kedoktoran sedang dipertimbangkan di sekolah akupunktur banyak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar